Lite om mycket!


Allergi? Varför har man uppfunnit något sådant, måste vara för att plåga oss utsatta stackars människor! Men har nu lyckats få min bror att klippa gräset så jag slipper få en allergisk chock. Usch tycker verkligen om våren/sommaren men ibland är det bara jobbigt! Men imorse gick det ganska bra att gå upp, tror det har regnat lite inatt! Possitivt! :) 

Var tvungen att tvätta av bilen igår med, den var mer Gul av förmjöl än Lilametallic. Nu är det fin igen + att jag kan gå i närheten av den utan att lite tjock i ögonen! Jaja! Igår Fick vi massa besök här hemma! Först Jennifer & co för att hämta en bur som de ska låna, och sen kom mormor och morfar på kvällen, fin besök! Axa skötte sig JÄTTE bra alla dessa gånger, fick träffa två personer igår som hon på sig höjd har sett på håll en gång tidigare! Och var jätte snäll och fin emot dem. Jag är stolt över min kicka! :) 

Det märks nu efter detta löp att någonting har hänt i huvudet på henne, hon har blivit helt annorlunda på något vis .. jag kan inte riktigt förklara, men det verkar som att vi går mot rätt håll igen. Jag blir så otroligt glad av detta, givetvis så har vi massor att jobba med efter löpet, vi måste bli av med ett kilo eller två, plus att konditionen inte är den bästa just nu ... men det ska bli längre och bättre promenader framöver, framför allt mer skogspromenader! Men det är bara en sak som fattas ... vilket snart är löst iallafall! :D

Jag kan erkänna att jag har varit ganska dålig med uppdatering och träning med hundarna, därför ingen lust att skriva heller, men sen är det ju så att slutbetygen i skolan ska snart vara satta och det är enormt mycket att göra nu! Blir snart gråhårig... men vi löser det nog ... bara 3 veckor till studentveckan drar igång, sen jäklar! Vi får börja med att se fram emot studentkryssningen nästa helg! :) 

Men iallafall, någon som har några tips på trix eller liknande jag kan lära Axa, använder mig gärna av klickern då hon svarar jätte bra på detta! Har fått till en bra possition i lydnaden (men tycker den är såå tråkig just nu, och Axa med för den delen .. även om hon är mer taggad till det nu än vad hon har varit!) Någon som kan dela med sig? Vore jätte kul, då kanske jag till och med kan få upp någon video eller två, plus ett gäng nya bilder också! :D

Ha det bra denna Härliga Söndag! PS. NU HEJJAR VI PÅ SVERIGE IKVÄLL! DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0