Söndag igen!

usch vad fort lovet har gått, har inte alls gjort något av det jag tänkt mig! men så är det ibland! :) I Torsdags så fick vi ett litet ryck här hemma och klippte Axa, var inget på tv:n så vi tyckte vi fördrev tiden ganska bra! Snygg blev hon, och stolt med dessutom! :) 

I Helgen har det inte hänt så mycket, promenader och en heldel onödigt sitta vid datorn! Har varit lite av lathet jag vet, men nu börjar skolan igen så tillbaka till vanliga rutiner igen! De vill säga att förhoppningsvis kommer lite av orken tillbaka med! Det är ju dessutom bara 7 veckor kvar till nästa lov så! :D

Äsch har iallafall tränat lite små förflyttningar med Axa på promenaderna, och det är en helt annan hund att träna med nu än förut! Vilket gick jätte bra, hon är mer uppmärksam på mig just nu känns det som! 

Totte och Enzo har däremot börja uppföra sig som idioter runt henne så nu är det bara löp att vänta på ...
Mitt lurviga "lilla" troll! ♥

Lov!

Vi tog en promenad igår kväll, runt slottet och lite krimskrums vägar ... bara för att hundarna skulle få lite nya lukter att underhålla sig med! Vi passerade även en lite lekpark, där jag och Axa passade på att klättra lite och hålla på en stund, det är sjukt hur possitiv hon är till sånt nu mera! Det är skit kul att se henne, hon hoppar upp på ett bord och sitter och viftar på svansen! Mitt lilla hjärta! :) 

För ett tag sen så hade hon nog inte ens funderat på att gå upp! Blir så stolt när hon går framåt själv, och vill! Är lite taggat tills vi kan dra igång i skogen igen faktiskt! 

För övrigt är det ganska hädelselöst just nu, jag har lov nu i en vecka, men känns inte som att det är lov iallafall! Men imorgon så ska jag till en Kompis och fira henne, hon bli 19 till helgen, så det är lite kul! Sen är det lugnt tisdag och onsdag, sen ska bror ha ett par kompisar här och lana, vilket innebär att jag tyvärr får låna ut min dator, men tror pappa kan fixa en som jag kan låna! :) Annars kommer det inte hända så mycket! 

Provade ett par ingångar med Totte igår och har är helt otrolig denna hund! Jag ska fasen köra och se hur långt vi kommer! Vore lite häftigt att komma någonstans med honom, får se! Lydnaden tar ju ett tag att lära in iallafall så ... Axa går framåt, men det är sakta ... Jag har börjat med att försöka få henne att ligga lite längre stunder än 3 sec! Så vi får se! :)

Var,var,var?

Usch känner mig nästan dålig på detta nu ... men vad gör man! Det är lite bloggtorka överallt känns det som, men det finns ju inte så mycket att skriva om heller! Drömmer och hoppas att våren/sommaren kommer ganska snart! :) 

Hade möte igår på skolan så jag vandrade iväg trots att jag inte mådde/mår så jätte bra, tror jag är påväg att bli jätte sjuk! Men iallafall det handlade om studentveckan och utspringet! Helt plötsligt så längtar man så mycket mer, har ju till och med börjat en neräkning ... det är sjukt! Men hoppas även på att jag har ett jobb klirrat i sommar med! Får se, alla pratar om att de söker massa, men det finns ju fasen inget att söka! Det är lite störande! :)

Hundarna har fått några långpromenader om dagarna nu, en långpromenad om dagen är vad jag orkar .. dels säger ryggen ifrån lite (ja det är någon som har hoppat upp och tryckt till lite) ... det gör det inte lättare att Hjortarna har börjat vanrdat i kvarteren heller ;p I helgen pratade vi om att åka ut i skogen och gå med dem, där kan man ju vänta sig att de finns .. till och med Axa slappnar av då, för att hon VET att de står där ... här när vi går så går hon bara och vindar och typ " varvarvarvarvar?? " 

Vi funderar även på att klippa henne nu, men vet inte riktigt .. är lite osäker på pälsen, och lite osäkra på när vi klippte henne sist, men vi vet att det var ngn gång efter Tjänstehund sm, så typ i slutet av september i början av oktober någon gång! Måste bli duktigare att skriva upp när vi gjorde det, vet iallafall att ca 2ggr om året är lagom! :)

ny blogg ...

Bättre blogg tycker jag, kan anpassa utseendet precis som jag vill istället för att hålla mig till vissa mallar! :)

Men vad har hänt? Som vanligt inte så jätte mycket! Det har kommit ännu mera snö, blir galen snart ... vill ut i skogen och spåra :) Axa har hunnit fylla 3år, skruttan börjar bli vuxen, Men hon är lika barnslig som förut! ;) 

Skolan har tagit fart och så är det lov snart igen, så nice! Fast vi gör inte så jätte mycket i skolan just nu .. känns det som iallafall! Men det ska ändå bli skönt att inte ha några måsten! Bara njuta dagarna långa och mysa, se på film! 

Mupparna!

RSS 2.0