2011-05-24

I Fredags så var mamma och jag ute i skogen med Malin, Susanne och co, lade ett varsitt spår åt hundarna, väldigt enkelt åt Axa och Enzo, och lite svårare åt Totte! Axa gick jätte lugnt i spåret och tog allt i sin takt och markerade föremålen jätte bra! Och trots en del störning så tuffade hon på i spåret! Enzo är lite väl flamsig och vindar in nästan hela spåret, men håller jag emot och väntar så sätter han ner nosen i backen och går sakta framåt ... lite väl vimsig detta tillfälle kan jag tycka, men han löste det hela jätte bra!

Totte är snabb som gatan, eller ja .. lite för snabb för sitt egen bästa! Jag har börjat bromsa honom väldigt mycket efter som det blir ganska slarvigt när det går så fort ... Han är inte lite motiverad den hunden! ;p Men så är det, både vi och hundarna var trötta efter några timmar ute i trevligt sällskap! Resten av dagen gick till plugg och packning, efter som att i lördags åkte jag och ett gäng glada tjejer på Studentkryssning, med ganska stora förväntningar. Och kan inte säga annat än att det var grymt roligt! Dock mådde jag inte så bra igår! Men det är så det ska vara! ;)

Fick höra när jag kom hem att de hade varit ute och spårat med hundarna på Söndagen ... Gick tydligen jätte bra det med, Axa fortfarande lugn och sansad i spåret, flamsar lite .. men löser det om man bara låter henne vara! Jag är så stolt över min tjej så det finns inte! :)

Måste bara tillägga att något har hänt i huvudet efter hon löpte sist nu, hon är en helt annan hund! Det går inte att beskriva förändringen .. men hon hälsar glatt på personer som hon aldrig tidigare fått för sig att hälsa på, hon är mycket lättare att tass med då hon lyssnar extremt mycket bättre! Det känns som en vändpunkt för oss, så nu ska vi kämpa vidare med allt vad social och miljö träning heter, det är något hon behöver extremt mycket! Och eftersom det har börjat vända med hennes beteende så känns det mycket lättare och roligare att göra saker igen! ..

Ska bara hitta den sablarns klickern ...


Kommentarer
Postat av: Sandra

vad roligt med spår! Börjar fundera att prova det med Wille! :) Eller iallafall lite sök.

Tror faktiskt han skulle kunna vara riktigt bra på de! värt ett försök iallafll :D

2011-05-25 @ 19:00:06
URL: http://tokhunden.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0